Mijn eigen dood dromen

De plaats waar u de eigen droom kan plaatsen.
Hier kunt u de antwoorden vinden en ook zelf vragen wat dromen betekenen.
Ook vragen en uitleg over de symboliek van dromen kunnen hier geplaatst worden.

Moderators: JHK-team, Anna Oyca, Bloem

Plaats reactie
tranceltic
Actief lid
Actief lid
Leeftijd: 44

Mijn eigen dood dromen

Bericht door tranceltic » 03 jan 2018 23:34

Ik heb de laatste tijd al een paar keer mijn eigen dood gedroomd. Elke droom eindigt hetzelfde. Ik lig op een tafel oud aan een monitor en krijg een spuit, waarna ik mezelf dood zie gaan. Op het moment dat ik volgens de monitor een hartstilstand krijg, word ik zittend in bed wakker ook heb ik het dan steenkoud.

Wie weet wat dit kan betekenen?

Afbeelding
what you do in life... echoes in eternity

Keris Pusaka

Re: Mijn eigen dood dromen

Bericht door Keris Pusaka » 07 jan 2018 04:41

De dood in een droom hoeft niet altijd slecht te zijn. Globaal kun je zeggen als je over je eigen dood droomt (niet het doodgaan zelf maar bijvoorbeeld je begrafenis of je rouwstoet ziet) dan kan dit betekenen dat je een hoofdstuk in je leven afsluit en een nieuwe, andere periode in je leven begint.
De droom die je beschrijft heeft voor mij te weinig details om er iets uit op te maken.
Ook is belangrijk wat er in je dagelijkse leven omgaat. Werk je bijvoorbeeld in een ziekenhuis, ligt of lag een familielid (onlangs) in het ziekenhuis. Zijn er andere zorgen, maak je je ergens druk om? Heb je een enge horrorfilm gezien? Dit zijn allemaal dingen die invloed hebben op je dromen.
Mijn ervaring is dat er 5 soorten dromen zijn (soms droom je een combinatie ervan). Een ervan zijn voorspellende dromen (komen gemiddeld het minst vaak voor). Een andere zijn waarschuwende dromen. Dan heb je nog verwerkende dromen (deze en de volgende komen het meest voor). En ook heb je lege, betekenisloze dromen. De 5de soort zijn niet echt dromen maar is het contact met 'de andere kant' - letterlijk. Deze laatste zijn er op verschillende niveau's.
In jouw droom wie is bijvoorbeeld diegene die jou de spuit toedient? Ben jij het zelf, is het een bekende of iemand die je niet kent of is de persoon niet zichtbaar? Allemaal aanwijzingen die belangrijk zijn. Ook de gevoelens in de droom zelf zijn veelzeggend.
Als ik iets over jouw droom zou kunnen zeggen, dan neig ik (heel voorzichtig) te denken dat iets/iemand jou probeert te dwarsbomen om je doel te bereiken - met name gebaseerd omdat je dood aan het gaan bent in je droom en dat is normaal gesproken geen goed teken. Maar nogmaals: dit hoeft zeker niet zo te zijn. Sterker nog, jouw droom kan iets positiefs zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Dromen en Droomsymbolen”