HSP en chronische ziekte

Specifieke vragen en antwoorden over hooggevoeligheid, de ervaringen hierover, oplossingen, vragen en antwoorden.

Moderators: Anna Oyca, Bloem, JHK-team

Plaats reactie
Christian
Actief lid
Actief lid

HSP en chronische ziekte

Bericht door Christian » 06 nov 2017 21:34

Beste vrienden, ik ben benieuwd hoe jullie er mee omgaan. Ik heb chronisch leukemie en ben best wel hoog gevoelig. Dit gaat net altijd lekker samen. Dikwijls heb ik klachten die aan beide zijde kunnen liggen. Bv keelklachten, vermoeidheid, pijn op de borst en nog wat dingen meer. Als er meerdere mensen zijn die zoiets mankeren, ben ik heel benieuwd hoe zij dat ervaren, hoe er mee omgaan. ik moet zeggen dat het langzaamaan wat "went" maar je bent eigenlijk nooit op je gemak.
Groetjes Christian (#)

Live the life you love or love the life you live

LindaLotte

Re: HSP en chronische ziekte

Bericht door LindaLotte » 18 nov 2017 00:47

Hoi Christian.
Zou ik mogen vragen wat chronische leukemie inhoudt ?

Ik weet van mijn schoonvader dat hij ook een aandoening heeft dat een voorloper is van leukemie. Hij krijgt dan bij iet wat kouder weer vingertoppen donkerpaars en bovenstukjes van zijn oor worden donkerpaars.

Ik denk eerlijk gezegd dat het invloed op elkaar heeft. Ik heb zelf een aangeboren hartafwijking . Ik kon eerder als ik in een ruimte kwam waar spanning heerste dat niet van me afzetten en nam ieders 'gevoel' over waardoor ik hartkloppingen kreeg. Daarna leerde ik het 'los te koppelen' omdat dat niet goed is voor mijn lichaam. Maar ik weet nu wanneer de stress of spanning van mezelf is of van de ander. Vooral als je je eerst niet zo voelt en plotseling doordat iemand binnen komt het wel voelt.

Liefs linda

Christian
Actief lid
Actief lid

Bericht door Christian » 18 nov 2017 18:36

Hoi Linda, chronische leukemie oftewel bcll, is een vorm van ongeneeslijke bloedkanker. Langzaam gaat je wit bloed achteruit met alle gevolgen vandien. Ik zie in mijn omgeving veel mensen met hsp die allemaal wat chronisch hebben. Vandaar dat ik me afvroeg dat er meer met deze situatie rondhuppelen op onze mooie aarde. Groetjes Christian. Ps veel beterschap met je pa. Hopelijk blijft alles wat onder controle. En voor jezelf hoop ik ook dat je de rust kunt vinden om je klachten te leren beheersen. Ik week wat het is. Komt goed, niet opkroppen maar los laten.

Christian
Actief lid
Actief lid

Bericht door Christian » 22 jan 2018 06:30

Hoi vrienden, even een update van dit onderwerp. Weken geleden kreeg ik te kampen met een pijn op de borst. Ademen werd zwaar, vooral diep ademen. De doctor was het enige wat oplossing kon bieden naar mijn idee. Deze liet een röntgenfoto maken en die gat een ontsteking aan en bultje op de het longvlies. Niet goed dus. Een ct scan volgde en die gaf nog duidelijker de vlekjes/bultjes aan op beide longen. Volgens de longarts was het voor 90% zeker sarcoïdose, de andere 10% een nog ergere aandoening. Een bronchoscopie moest de andere aandoening uitsluiten. Afgelopen woensdag voor de uitslag geweest. Totaal geen ziektes gevonden, geen sarcoïdose, geen kanker, niets. Alleen dat mijn lymf klieren in mij longen nog wat vergroot waren en daar zate leukemiecellen in. Bij de 1ste prognose waren die klieren sterk vergroot, nu schijnbaar nog wat vergoot. Ik ben al de onderzoek tijd bezig geweest om mezelf veel energie te geven op de longen. Zou dit de gehele ziekte opgelost hebben of is de ct scan en de beoordeling compleet verkeerd geweest?. Heb ook totaal geen pijn of klachten meer. Ik ben de Engelen en al mijn vrienden daar zeer dankbaar voor dit geheel. Mijn advies is dan ook aan iedereen om nooit de moed te laten zakken en vooral in jezelf en de engelen te geloven. Zij horen je echt wel en doen wat er mogelijk is.
Tot zover mijn verhaal. Fijne nieuwe week vrienden.
Wintergroetjes, Christian

Plaats reactie